söndag 5 augusti 2012

Nya saker


Behövde en matta under bordet på verandan, lite varmare om fötterna och jag riskerar inte att något värdefullt ramlar ner mellan springorna. Dessutom blev det en duk på bordet!



Visst är den fin, min nya solros!



Nedanför den en fin kruka, allt inköp någonstans i Småland på min minisemester.

Sedan var jag till Gotland för att hämta hem ungdomarna och fick överta deras byrå....ja, det var ju jag som betalade den en gång i tiden....vilket ledde till en mindre ommöblering!



Min fina gungstol från vardagsrummet fick nu flytta ut, och står nu så fint med byrån på verandan. Uppe på den en fin katt som jag köpte i närheten av Tofta på Gotland. Nu står det en pelargon istället för vasen......så nu är det är det ännu finare!

I fredags var vi till Vadstena och där köpte jag denna kaffekokare...tyvärr lite konstigt foto men här ser ni också den fina foten på solrosen. Ska nu ha en liten gammelhörna på verandan.



Och till sist - revolterar återigen mot mina hallonbuskar!
De ska nog få en helt ny plats på baksidan av boden till nästa år! Men nu huggs det och grävs....två nya blommor ska nu förgylla bilden av en snart fullständig perennrabatt!



Javisst ja! Det blev ju en tom hörna i vardagsrummet efter stolen...lampan bakom soffan fick nu komma fran, den är ju så fin......



Den hittade jag på vinden i svärsonens hus. Men lite nytt tyg så duger den som en egen möbel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar