fredag 10 maj 2013

Gräver och gräver

Jag vet inte riktigt vad det blir, men jag gräver!

Rabatten framför huset grävs just nu upp, helt och hållet. Även brädorna ska bort, lagras så länge. Även rosen som jag fick för två år sedan är nu uppgrävd, frusit!
Jag ska fundera på vad jag vill med den rabatten, ett problem är ju att det växer upp mellan brädorna på veranda, inte så lyckat.
Men de blommor jag vill ha kvar flyttas till de två andra rabatterna

Den stora rabatten håller jag på att gräva om! Det märks att det är lerjord och den del som ännu inte är omgrävd är jobbig att gräva i. Så jag tar lite i taget och låter en del jorgubbsplantor leva ett tag till.
Men även där behöver jag fundera på vad jag vill med den.

Den tredje rabatten, den som sonen grävde upp för två år sedan, hade jag tänkt mig ha stora buskar i....kanske dags att återgå till de planerna.

Nästa gång ska jag skriva på den riktiga datorn och inte på plattan som jag gör just nu. Då kan jag lägga in en del foto också!
Speciellt på min fina bod, som snart är klar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar