onsdag 4 januari 2012

Våren 2011

Kommer nu att försöka ha mina inlägg i kronologisk ordning för att ni ska kunna se vad som hänt sedan jag köpte den.

Lägger också in bilder på hur det såg ut innan och hur det såg ut sedan....men det sker fortfarande förändringar så det kommer bli många före/efter.

Jag såg en annons i Corren i mitten på april och skrev på kontraktet den 27/4. Vilken känsla att åka dit när jag fått nyckeln...men samtidigt började jag nog fundera på vad jag gett min in på. För det var mycket grejer...fråga min son!

Frågor som jag fått:
1. Varför i Skäggetorp när det finns så många andra "fina" områden? Varför inte brukar jag svara!
Bra stuga, bra pris, bra område och närhet till affärer - kan man ha det bättre?
2. Kommer du hinna med detta? Nej, inte om allt ska vara topptrim i augusti, men vem har sagt att det ska vara så...det får ta den tid det tar. Viktigast för mig var då och är än i dag att få ett paus från vardagen.
3. Har inte du hus, varför två trädgårdar....fördom eller.....? Jag bor i en lägenhet i Lambohov, en trappa upp. Visserligen har jag två balkonger och en loftgång som jag kan pryda med blommor, men sola där - tveksamt!

I nästa inlägg blir det kort inifrån huset, som det såg ut då! Sedan har det hänt en hel del, men jag kom på i går kväll när jag startade upp bloggen att jag ska nog ha en kamera där nere hela tiden - händer så mycket varje gång jag är där - koppla av....det gör jag ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar