lördag 14 januari 2012

Gästrummet



Ber direkt om ursäkt för den dåliga kvalitén på fotot, men jag vill så gärna visa att gästrummet blev klart tidigare än förväntat! Detta foto är taget den 4/7 så jag måste ha jobbat undan......

En likadan matta som till uterummet, men svart, får täcka golvet innan jag har beslutat om hur jag ska göra med rummet. Det skulle behövas isoleras, men först måste vi ta itu med taket som sviktar något borta vid byrån.

Men jag har ett extra element där nu, ifall vi skulle få en nattgäst och det finns även ytterligare en resårsäng som kan fällas ut.

Överkastet köpte jag nog på Myrorna och byrån stod förut inne i sovrummet (har nu vädrat lådan!). Dessutom får solstolen stå där som fåtölj.
Detta rum är perfekt att ligga och vila i under dagen när det är varmt och en siesta behövs. Har faktiskt slumrat till där några gånger......

Väggen ut mot hallen är lika tråkig som den väggen mot gästrummet - bruna brädor! Men här finns det en hylla som nu får vara stöd för ett antal tavlor.

Här inne fanns det en persienn som drogs ner till natten (sovrummet ligger innanför detta rum) men den fungerar inte längre så nu har jag en filt som hängs upp. Men jag är nu på gång med gardiner som bara kan dras för till natten och som förhoppningsvis är fina på dagen.

Men jag tycker rummet blev bättre än vad jag hade förväntat mig när jag såg det första gången. Hade inte alls tänkt att ha det till gästrum heller...hade nog inte tänkt något alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar