lördag 7 januari 2012

Gästrummet




Oj,så mycket skräp det var i detta rum! Foto nr 3 visar katastrofen.

Om inte sonen varit med och varit så energisk så vet jag inte om vi hade fått detta tomt denna dag....är fortfarande fundersam över hur vi lyckades. Men enligt datum på kamerabilderna så var det samma dag....

Men samtidigt var det skönt att få ut allt och här gällde det samma sak som i inlägget innan om verandan, kastas, sparas skänka bort.

Men däremot gjordes inget åt rummet på ett bra tag. Borden som står där fick vara kvar och nytt kom in....hade det som ett extra lagerrum när vi jobbade vidare med allt som behövdes.

Idag har jag en slags kamin som står på verandan i väntan på svärsonen....försvinner förhoppningsvis till våren. Den syns längst in på det gamla fotot. Har kvar en mindre som jag tror går på fotogen och den större är nog på gasol...tror jag!

I nästa inlägg kommer fotot på det som vi då, vid fototillfället, hade burit ut. Toaletten ville ingen ha, så den fick stå vid utediskbänken till veckan innan sommaren.

För det behövdes lite småjobb på stugan som jag anlitade KoopTjänst till och de körde dessutom bort allt skräp åt mig, då även toaletten.
Annat som de gjorde var att ta upp alla stenplattor framför huset och lägga väv emellan för det var så mycket ogräs så det fanns ingen chans att fixa det på vanlig väg.
Dessutom bytte det plasttak till verandan och satte upp hängrännor och stuprännor. Material fanns redan, som förre ägaren hade köpt, och låg och väntade i uterummet.

Dessutom fanns det en hel del bra brädor som de andvände till bland annat en ny trappa precis utanför ytterdörren, den andra var för smal.
Och resten av brädorna tog en granne hand om ...mycket bra återanvändning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar