söndag 8 januari 2012

Mina rabatter




Jag har två rabatter, dels den större som jag nämnt tidigare (och som syns i framkanten på det första kortet) dels den som är precis nedanför stugan.

Båda två behövde tas om hand, samtidigt som jag då ville se vad som fanns. Men lite nytt behövs också så i den lilla rabatten, precis till vänster, har jag nu satt en ros som jag fick när jag fyllde. Den har blommat jättefin under sommaren och hösten.

Har även köpt en hel del som har planterats i den nya rabatten, vid staketet, och på baksidan av huset. Hoppas de tar sig för det det blir nog fint där till sommaren.

Även på varsin sida av boden (som är både lager för skräp och trädgårdsredskap men även med en mulltoa) har jag planterat buskar. Till höger har jag även en kompost men en botten som inte är så funktionell just nu, men med en trall under så blir den bättre.
Till vänster om boden ska en sitthörna göras i ordning. Har kollat upp var sol- resp. skuggplaterna är och detta är en plats som vi gärna har suttit på.

Min häck...ska bort!
Men just där vid boden vill jag ha några höga växter - för att skärma av mot grannen. Likaså i den kommande sitthörnan på baksidan så vill jag ha blommor för att skärma av.

4 kommentarer:

  1. Hej Carina
    Men vad roligt att hitta till din blogg och vad jag förstår har du hittat till min lilla blogg i Säve/Göteborg.
    Nu ska det bli spännande att följa din och lägger till dej så jag inte missar något.
    Nu ska jag titta runt på dina bilder :)
    Jag är ibland i Linköping men visste inte att det fanns ett område där...
    Ha en fin vecka
    Anne

    SvaraRadera
  2. Hej Anne
    Vad glad jag blir!
    Om du åker motorvägen och svänger av mot Ikanohuset/Tornby så har du området på högersidan.

    Mvh Carina

    SvaraRadera
  3. Då blir det ett besök i sommar..
    /Anne

    SvaraRadera