fredag 13 januari 2012

Juni månad

Under juni fortsatte arbetet med både trädgården och stugan. Mitt första mål var ju att sovrummet skulle vara klart till midsommar, och det var det!
Mitt andra mål var att uterummet skulle vara klart till min födelsedag - och det var det också!

I slutet på maj och under första halvan av juni hade jag hjälp av KoopTjänst som jobbade med stuprör, hängrännor, stenplattorna och ny trappa. Men vartefter som vår röjning i både stugan och i boden + utanför husen så insåg jag att om jag ville ha det snyggt till midsommar, så blev det ytterligare en offert till KoopTjänst!

På grund av min mans hälsa och mina problem med att få tiden att räcka till allt så tog vi hjälp med att röja! Det var ett antal vändor för dem, med bland annat toaletten som ingen ville ha. Men dessutom allt virke som ingen ville ha, gamla plasttaket och mycket annat!

Och veckan innan midsommar var allt borta - vad jag njöt! Och att då dessutom nu kunna planera uterummet, för nu var det ju tomt där, vilken lyx. Nu insåg jag att jag har ett stort uterum, med belysning.

En sak som jag tyvärr har upptäckt nu under hösten/vintern är att vi nog behöver täppa till lite mellan uterummets väggar och marken - det blåser ju in så mycket skräp på mina gröna mattor! Men det får bli vårens arbete.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar