onsdag 4 januari 2012

Huset i slutet på april på husvisningen, del 3







Visst är det ett fint hus?
Några småskavanker såg vi redan på visningen - som fönstret. Sedan har det visat sig några fel småsaker men i det stora hela så är det helt ok med huset.

Huset är byggt ca 1985 och det var 4-5 hus som sattes upp samtidigt i denna del av koloniområdet. Sedan har alla fixat till verandadelen lite olika och det är nog bara jag som har ett uterum och en extra bod.....

Ytterväggen på verandan (plastfönster) är en senare konstruktion, likaså väggen mot gästrummet. Har nog ett kort som visar taket lite bättre ute på verandan, där kan man se skarven på det nya och det gamla.

Trädgården behöver tuktas en hel del och tyckte ni att det var skräp inne i huset så fanns det en hel del utanför också...och i uterummet...och i boden.

Gjorde många grannar glada när jag ställde ut allt som jag inte hade användning av - var en strid ström av stugägare som kom för att se vad jag hade att erbjuda.

Men även släkten har fått del av "interiören", då speciellt svärsonen som har tagit hand om en del av trädgårdsutrusningen - för där var det mycket och vissa saker som jag inte alls kommer att använda.

Men det var ju det som var så spännande! När jag, sonen och maken började "lyfta" på skräpet så hittade vi mycket fina saker. Och det mesta av möblerna inne har jag sparat - men har möblerat om för att passa våra behov.

Det enda nya som jag köpte lagom till min födelsedag den 8/7 var nya möbler till verandan - det tycker jag att jag var värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar