torsdag 5 januari 2012

Första röjningen i början på maj månad

Ja...var ska jag börja....

1. Kände för att rensa bort det värsta i rabatten. Det var nog det första jag gjorde......har nog saknat min trädgård som jag hade i 6 år på Tegskiftesgatan. Men det blev bara nedklippning av gamla grenar/blommor/ogräs, för jag ville först se vad som fanns i den stora rabatten.

2. Städning av den lilla kökshörnan och allmän koll av vad som fanns i skåpen.

När man köper en kolonistuga köper man ofta även inredningen. I detta fall så köptes allt, och då menar jag allt! Förre ägaren var sjuk vilket innebar att jag rensade även privata saker. Men det var inte så farligt - stugan var välstädad och det enda som åkte ut direkt var hans sängkläder.......

Detta pågick nog (tittar nu i almanackan) från söndagen den 1 maj och fram till söndagen den 8 maj då sonen kom och hjälpte mig med en större röjning.

Men jag passade också på att njuta av trädgården, första fikat med maken och hälsa på grannarna.

I de kommande inläggen berättar jag om vad som hände den 8/5 utifrån ett antal foton. Precis som Ellen så gillar jag loppis och det fanns en del saker i huset som jag gillade. Och nu får ni även följa med i ommöbleringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar