torsdag 5 januari 2012

Hallen




Hallen, en del av verandan, och som även nu är en del av köket. En mycket praktisk hörna som nu idag är mycket uppskattad. Dels har vi nu en hatthylla dels har vi en byrå (visserligen lite sönder, men vad då...) med elgrill, våffeljärn och smörgåsgrill på!

Det enda som jag saknade i köket var ju spis...iallafall en kokplatta. Men samtidigt hade jag en mikro och en vanlig utegrill och efter att ha flyttat ut elgrillen från lägenhetens balkong och rotat fram våffeljärnet så tyckte jag att jag klarade mig bra.
En vattenkokare fanns redan så den delen med varmvatten (till tvätt/disk och tekoppen) så fixade ju det sig också....men på min födelsedag fick jag en smörgåsgrill för lite lyx måste man ju kosta på sig!

Sedan var det bara att anpassa middagarna efter detta - för man kan göra en god potatissallad hemma i det vanliga köket eller varför inte värma en pizzabit i mikron till lunch. För en liten frys har jag ovanför kylskåpet...kan det bli bättre?

Och vad vann jag på detta - jo, jag behöver inte laga mat!

Gillar verkligen mina fönster och den fina dörren in till själva stugan. Men när jag skulle tvätta fönstren så insåg jag att de behöver målas och en del behöver även repareras.

Så jag tog kontakt med en firma efter sommaren...hann inte med det innan. Och de har nu börjat jobba. men de hade många jobb innan vintern så det som var mest akut (ytterfönster)har de åtgärdat nu i november. Resten får bli efter vintern...tyvärr får de också åtgärda taket i gästrummet som är lite "hängigt".

Ja, jag använder ROT-avdrag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar