fredag 13 januari 2012

Kristi himmelfärdshelgen 2011



Normalt brukar vi åka på konstrunda under denna helg. Med i år blev det lite jobb i trädgården. Det behövdes!

Dels häcken som både behövde rensas och klippas - bedrövlig. Men med idogt arbete så fick jag den rätt vettig - fick överleva sommaren 2011 - men inte nästa sommar!

Dels så ville jag komma i gång med den nya rabatten - och för det behövde jag lite hjälp av sonen. Har problem med höften så det får inte bli för mycket grävande.

Efter sonens arbete så började det roliga för mig - efter inköp av jord, jord och åter jord. Men för säkerhetsskull lite skydd för allt ogräs.....som trots väven ändå kommer upp, förstår inte detta! Hade tänkt ha några buskar bara, lite högre, men nu är det båda buskar och blommor - rabatten är rätt stor och det tar tid innan buskarna blir stora.

Ja, jag har en pion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar