torsdag 5 januari 2012

Köksbordet



De gånger som jag kunde åka ut till stuga efter jobbet så gjorde jag det. Riktigt njöt av att få gå runt och titta påallt som fanns, som i glasskåpet ovanför soffan, se tidigare inlägg. Snacka om att jag hade köpt ett loppis!

Men nu när jag hade planerat att flytta soffan och hade önskemål om ett köksbord...och var faktiskt på väg till någon loppis...så vad hittar jag ute i min lilla hall efter att lyft på en hel del saker som låg där...jo, ett köksbord!

Perfekt, och med två stolar från Hjärta till Hjärta så var min lilla mathörna klar!

Och den fina gungstolen fick nu också en fin plats! Men dessa persienner som var neddragna i alla rummen i köket och i gästrummen...och alla galler!

Persiennen i gästrummet har nu tackat för sig (den drogs ner varje kväll som vi sov där) så nu får vi hänga för en filt så länge....

Persiennerna i köket, vid köksbordet drogs upp och varit så fram tills nu. Ska skruva ned dem helt när det blir lite varmare, har ingen nytta alls av dem. Men i fönstret närmast diskbänken, bakom kylskåpet, måste jag nu sätta upp några gardiner istället för gardinkappan som just nu sitter där.
För persiennerna, som nu under vintern är neddragna, vågar jag nog inte dra upp igen - den ena tråden efter den andre går av!

Om vi går tillbaks till kökshörnan, så fick vi lite problem med vattnet! Eller rättare sagt det som finns i skåpet under diskbänken...det läckte! Men med hjälp av grannar som såg vad det var för fel och sedan en rörmokare som gjorde jobbet (med kvitto!) så är det så torrt och fint nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar