lördag 7 januari 2012

En del av det som vi skänkte vidare



Och detta är då en del av det som fick gå vidare. En massa fönster, en väggsektion av uterummet, hylla, mattor, brädor och åter brädor.....

Den delen av gräsmattan som vi hade som lager (satte upp en lapp på expedition och bjöd in grannar att hämta saker) har nu grävts upp. Så det gjorde inget att belasta den med annat så länge.

Jag grävde inte utan det var min duktiga son. Det syns lite bakom mitt stora foto på mig (sommaren 2011) och han hjälpte mig även att måla staketet mellan vår tomt och grannens ...och var även med till affären när vi köpte jord och småsten.

Men annars har jag fixat mycket av grävarbetet själv. Både inhandladet och transport, så det var många besök till Tornby med bil - har nog aldrig varit storkund i vissa affärer - med det ändrades denna sommar.

Förutom allt till trädgården med jord, blommor, buskar och småsten så inhandlades det gröna utemattor. Började med att köpa tre stycken, men uterummet var mycket större än jag trodde så det blev nog 3-4 till - har tappat ränkningen. Men totalt blev det nog tre inköp!

För mitt nästa mål (förutom att vi skulle sova där midsommarhelgen) var att uterummet skulle var klart till min födelsedag den 8/7, så det var ju tur att jag hade semester veckan innan!

Inte alltid lätt att få ihop allt med ett nytt arbete och allt annat som ska rulla på. Fördelen med att stugan ligger så nära (tar 15 min totalt om vi åker bil) att man kan ta några snabbvänder ner. Så det blev några kvällsturer och någon lunch där innan sommaren kom.

Men innan jag skriver om midsommar och min födelsedag så kommer det inlägg om trädgården och lite av mina planer för den men även ett fint inlägg från min mors dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar