lördag 14 januari 2012

Uterummet



Ja, det blev ett antal gröna mattor till uterummet - det är ju så stort!

Det är nog det svåraste "rummet" att möblera och de foton som togs vid min födelsedag visar en möblering - den planen är redan ändrad!

Jag ska
1. Förhindra allt gräs och annt naturskräp att komma in på mattan - bäst är nog att sätta upp någon längst ner på väggarna! Ventilation finns ju upptill

2. Möbler....något nytt? Värme...? Belysning har jag men jag vill ha det lite mysigare!!

3. Men det viktigaste med detta rum är att vi ska kunna sitta många där. Träffas alla barn men respektive och familjer så blir vi tillsammans 16-17 st. På min födelsdag var vi 10 st och det funkade bra med de möbler som jag nu har.

4. Den röda väggen måste målas lite...småjobb bara!

5. Måste även använda uterummet som trädgårdsförråd, tills jag fått lite mer ordning på boden. Då speciellt lite större saker som skottkärra, gräsklippa och grillen. Även cykeln står där när vi inte är i stugan för den har en dörr som man kan låsa - det ni!

Anledningen till att jag möblerade om i höstas var att vi ville använda oss av värmen i uterummet + solen...men det får ni se foto på under våren

1 kommentar:

  1. Fick tips av min äldsta dotter om tyg och blommor till uterummet - bra idé!

    SvaraRadera