torsdag 5 januari 2012

Trädgården

Får bli ett inlägg om lite annat nu!

För parallellt med allt arbete inne så behövde även gräsmattan årgärdas....för den var full med ogräs och allt möjligt annat...men med extra jord, gräsfrön och omhändertagande av alla maskrosor så börjar det nu bli en gräsmatta.

Den delen som jag satsar på är den större gräsmattan framför huset.

Jag, eller rättare sagt sonen, grävde upp en del av gräset (syns en rabatt bakom mig på det stora foto på bloggen)och jag kommer nog att använda honom till mer grävarbete under våren. För en smal remsa gräs på baksidan ger bara merarbete, då är det bättre att lägga sten där...perfekt plats för lite fika där när det blir för varmt på framsidan.

Och många täta klippningar...fattar inte vad gräset växte i slutet på sommaren och under hösten! Och så lät jag även gräsklippet ligga kvar - allt för gödningen och återväxten.

Men mellan häcken (och detta är ett kapitel för sig) och den stora rabatten (som är ytterligare ett kapitel för sig) växte det tistlar. Aj!

Men jag tror jag har fått bukt med det nu och även häcken och rabbatten har fått en översyn...men där finns det mycket jobb kvar. Men jag är rätt nöjd med vad jag har gjort så här långt. Och grananrna är ännu nöjdare - för det är inte kul när en trädgård växer hej vilt. För mina grannar de är duktiga på detta!

Förre ägaren var jätteduktig att se till huset - drog in vatten och el, la snyggt golv inne i stugan, men trädgårdsarbete var inte hans starka sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar