onsdag 18 januari 2012

Nutid

Har nu skrivit och lagt in bilder från 2011, kanske dags att skriva om vad som händer idag!

Fick tips från äldsta dottern om uterummet - tyg och blommor! Och min idé med lampor och ljus passar nog bra här också.

Så nu tittar jag efter tyger...och om svärsonen hjälper mig så kan det kanske bli en elkoppling till någon rolig taklampa.....han vill nog också ha en god middag!

Annars har jag varit handlat lite, både på Kretsboden och på Hjärta till Hjärta. På det senare stället hittade jag en fin tvålkopp och på det tidigare en liten kanna + skål....ja! Det blir till min toalett....måste ju pynta lite där också.

Har handlat på rea som Hemtex har - en kudde och två nya handdukar. Och i en annan affär (kommer inte ihåg namnet) så blev det en fin duk.

Roligt att gå och leta efter saker som jag kanske behöver i stugan. Röjde lite hemma också och fann en del intressanta saker att hänga upp på väggarna - så nu måste jag inhandla spik!

Annars står en dammsugare högst på listan - men inte till stugan. Vi behöver en ny hemma och vad passar då inte bättre än att ta den gamla till stugan och den gamla som redan fanns i stugan kan man ha till uterummet - till den gräsiga mattan.

Och sedan är det snart dags att fundera på trädgården, men jag kommer inte dra upp egna blommor från frön (som jag gjorde för ett antal år sedan) - det räcker inte tiden till för. Det måste bli en lättskött trädgård och som kan klara sig i perioder utan vattning, för jag har ibland intensiva arbetsveckor. Så lite praktisk måste jag nog vara - men inredningen klarar sig utan "vattning"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar